top of page
  • monjisaviour

نکات خرید کیف و کوله لپ تاپ برای محافظت از لپتاپ

لپ تاپ جزو یکی از لوازم بزرگ و کاربردی بوده که بسیاری برای حفظ و نگه داری آن ترجح می دهند از کیف و کوله لپ تاپ استفاده می کنند. بار دیگر در این مطلبنکات خرید کیف و کوله لپ تاپ را یادآور می شویم. لطفا همراه ما باشید.




کیف لپ تاپ در چند نوع متفاوت ساخته می شوند؟

یکی از نکات خرید کیف و کوله لپ تاپ توجه به نوع آن است. همان گونه که می دانید امروزه تنوع کیف های نگهدارنده لپ تاپ در بازار بیش از پیش است. مهم ترین دلایلی که موجب شد، تولید کنندگان در این زمینه به فکر طراحی نمونه های مختلفی از این محصول باشند، مواردی از قبیل: شرایط کاری، شرایط آب و هوایی، بودجه کاربران، مد و سلیقه شخصی است.


در صورتی که سری به بازار فروش کیف لپتاپ زده باشید، خواهید دید که بسیاری از نمونه های آن برای کاربری های عمومی طراحی و تولید شده اند، اما بسیاری از آن ها نیز تنها مختص به نگهداری لپ تاپ هستند که در شکل های متفاوتی تولید خواهند شد که از جمله آن شامل:


کاور:

در واقع کاور وسیله ای همچون کیسه بوده که از متریال های کشی ساخته شده است. به دلیل ضخامت جنس کاور ، این محصول می تواند بدنه سیستم شما را از خط و خش در امان نگه دارد. علاوه بر آن می تواند لپ تاپ شما را از گرد و غبار و مشکلات سخت افزاری ناشی از آن دور کند. در حقیقت کاور یکی از ارزان قیمت ترین کیف های مخصوص نگهداری لپ تاپ است.


کیف معمولی:

یکی از عمومی ترین و کاربردی ترین نوع ، مدل معمولی آن است که در تمامی فروشگاه های لوازم جانبی لپ تاپ فروخته می شود. این کیف شباهت بسیار زیادی به کیف های دانشگاه و مدرسه دارد و بعد از کاور لپ تاپ در دسته ارزان ترین نمونه های آن قرار گرفته است. این نوع از کیف ها را هم می توان به شکل دستی استفاده نمود و هم با بهره گیری از بند تعبیه شده در آن به شکل دوشی مورد استفاده قرار داد.

کوله پشتی:

معمولا افرادی که به دلیل شرایط کاری مجبورند زمان زیادی را در سفر یا بیرون از منزل بگذرانند به ویژه دانشجویان، برای سهولت در نگهداری لپتاپ ترجیح می دهند تا از کوله پشتی به عنوان کیف لپتاپ خود استفاده کنند. این محصول می تواند با تقسیم فشار بر روی شانه ها، از آسیب های استخوانی و خستگی ناشی از آن جلوگیری کند. افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند می توانند، از کوله پشتی به عنوان کیف های نگهدارنده لپ تاپ برای جابجایی سیستم خود استفاده کنند.

کیف مسافرتی:

کیف مسافرتی برای افرادی که بنا به دلایل مختلفی از جمله کار، نیمی از زمان خود را در مسافرت سر می کنند گزینه بسیار مناسبی است. این کیف با استفاده از دستگیره کشویی که در بالای آن تعبیه شده و چرخک های زیرین آن قابلیت حرکت را برای کاربر به سادگی فراهم می کند.


در صورتی که کیف شما از نوع مسافرتی باشد، به دلیل طراحی خاص آن علاوه بر لپ تاپ می توانید وسایل دیگری را نیز با خود حمل کنید. این کیف معمولا از متریال هایی با جنس برزنت، چرم طبیعی و یا چرم مصنوعی ساخته می شوند، به همین منظور تا حدودی گران قیمت تر از سایر کیف ها هستند.



چه جنسی برای کیف لپ تاپ مناسب تر است؟

یکی دیگر از نکات خرید کیف و کوله لپ تاپ که می تواند در انتخاب تاثیر به سزایی داشته باشد توجه به جنس آن است.

برزنت

در صورتی که قصد خرید را داشته باشید و سری به بازار فروش آن بزنید خواهید دید که این محصول را اغلب با استفاده از برزنت تولید می کنند. در واقع متریال برزنت نوعی پارچه ضخیم است که دارای بافتی بسیار ریز و خشن بوده و معمولا مورد استفاده در چادر های مسافرتی می باشد.


تقریبا تمامی انواع مختلف کیف های نگهدارنده لپ تاپ از جمله کوله پشتی، کیف دستی و مسافرتی با استفاده از این پارچه تولید خواهند شد. این متریال به دلیل ، قیمت مناسب، استحکام بالا و سازگاری با هر نوع آب و هوایی یکی از بهترین جنس ها جهت تولید انواع کیف به ویژه کیف لپ تاپ هستند.


چرم طبیعی یا مصنوعی

چرم یکی از متریال هایی است که با استفاده از پوست حیوان تولید خواهد شد، به همین منظور هم جزو یکی از گران قیمت ترین متریال ها محسوب می شود. شایان ذکر است که چرم را به صورت چرم مصنوعی نیز تولید خواهند کرد.


اغلب کیف های موجود در بازار با استفاده از چرم مصنوعی تولید می شوند. چرم طبیعی قیمت بسیار بالایی دارد و عده معدودی توانایی خرید آن را دارند، به همین منظور چرم مصنوعی را جایگزین آن کرده اند.

جیر

در حقیقت این متریال نیز با استفاده از پوست حیواناتی همچون گوسفند تولید خواهد شد. شکل ظاهری پارچه هایی که با استفاده از این پارچه تولید می شود بسیار زیبا بوده و اکثر افراد این مدل را پسند می کنند.


بهترین سایز برای خرید کیف مناسب لپ تاپ کدام است؟

یکی دیگر از نکاتی که باید در نکات خرید کیف و کوله لپ تاپ به آن توجه کرد، بحث سایز کیف و کوله است

کیف های طراحی شده برای ساخت به عنوان حفاظ لپتاپ دارای استاندارد های مشخصی هستند. در واقع سایز این نوع از کیف را بر اساس قطر و اینچ لپتاپ مشخص می کنند. اما به صورت کلی به شکلی تولید می شود که تمامی لپ تاپ ها در آن قرار بگیرند، فضای داخلی این کیف ها با استفاده از یک کمربند پوشیده شده است که مانع از تکان خوردن سیستم خواهد شد.



کیف مورد نظر باید چه ویژگی داشته باشد؟

یکی از مهم ترین نکات خرید کیف و کوله لپ تاپ که تمامی کیف های لپتاپ باید از آن بهره مند باشند، ضربه گیر است. در واقع هنگام خرید کیف لپ تاپ باید توجه کنید که نمونه های بدون ضربه گیر عملا تفاوتی با کیف های معمولی نخواهد داشت. ضربه گیرهای کیف لپتاپ نیز بر اساس نوع، جنس، و ضخامت آن در انواع مختلفی از جمله معمولی و کپسولی تقسیم خواهند شد.


ویژگی مهم دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، وزن آن است. به دلیل این که وزن لپتاپ ها بالا هستند، نباید از کیف هایی استفاده کرد که بنا به دلایل مختلف از وزن بالایی برخوردار باشند.


به صورت متوسط وزن لپتاپ بین 2.5 تا 3 کیلو است، لپ تاپ های خاصی نیز تولید شده اند که دارای وزنی بیش از 3 کیلو هستند. در صورتی که کیف انتخابی شما نیز سنگین وزن باشد می تواند در مسیر های بلند کاربر را خسته کرده و در دراز مدت موجب آسیب های ستون فقرات شود.


در این مطلب سعی شد مهمترین نکات خرید کیف و کوله لپ تاپ را خدمت شما بیان کنیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

8 views1 comment
bottom of page